Показано с 1 по 6 из 6.

kaspersky antivirus for workstation problem

  1. #1
    Junior Member Репутация
    Регистрация
    05.10.2009
    Сообщений
    3
    Вес репутации
    31

    kaspersky antivirus for workstation problem

    i just installed kaspersky antivirus for workstation 6.0.3.837 and after install the app doesn't start.

    if i try to start the service manualy i get error 1053

    i think the computer is infected, but i just scan it with my kaspersky rescue cd and found nothing.
    i attached the log from avp tool

    pls help

  2. #2
    Senior Member Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Аватар для Numb
    Регистрация
    04.10.2005
    Сообщений
    2,118
    Вес репутации
    847
    Hello.
    Yes, there are traces of previous infections in your log. To remove them, execute the script:
    Код:
    begin
    SearchRootkit(true, true);
    SetAVZGuardStatus(True);
     QuarantineFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\fips32cup.sys','');
     QuarantineFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\i386si.sys','');
     QuarantineFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\ksi32sk.sys','');
     QuarantineFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\netsik.sys','');
     QuarantineFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\nicsk32.sys','');
     QuarantineFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\port135sik.sys','');
     QuarantineFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\securentm.sys','');
     QuarantineFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\systemntmi.sys','');
     QuarantineFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\ws2_32sik.sys','');
     QuarantineFile('C:\WINDOWS\system32\cpwmon2k.dll','');
     QuarantineFile('C:\WINDOWS\system32\1025p.exe','');
     QuarantineFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\acpi32.sys','');
     QuarantineFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\amd64si.sys','');
     QuarantineFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\ati64si.sys','');
     DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\ati64si.sys');
     BC_DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\ati64si.sys');
     DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\amd64si.sys');
     BC_DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\amd64si.sys');
     DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\acpi32.sys');
     BC_DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\acpi32.sys');
     DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\1025p.exe');
     BC_DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\1025p.exe');
     DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\ws2_32sik.sys');
     BC_DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\ws2_32sik.sys');
     DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\systemntmi.sys');
     BC_DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\systemntmi.sys');
     DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\securentm.sys');
     BC_DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\securentm.sys');
     DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\port135sik.sys');
     BC_DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\port135sik.sys');
     DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\nicsk32.sys');
     BC_DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\nicsk32.sys');
     DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\netsik.sys');
     BC_DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\netsik.sys');
     DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\ksi32sk.sys');
     BC_DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\ksi32sk.sys');
     DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\i386si.sys');
     BC_DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\i386si.sys');
     DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\fips32cup.sys');
     BC_DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\drivers\fips32cup.sys');
     DeleteService('ws2_32sik');
     DeleteService('systemntmi');
     DeleteService('securentm');
     DeleteService('port135sik');
     DeleteService('nicsk32');
     DeleteService('netsik');
     DeleteService('ksi32sk');
     DeleteService('i386si');
     DeleteService('fips32cup');
     DeleteService('ati64si');
     DeleteService('amd64si');
     DeleteService('acpi32');
     DeleteService('VSSRasAuto');
     BC_Deletesvc('ws2_32sik');
     BC_Deletesvc('systemntmi');
     BC_Deletesvc('securentm');
     BC_Deletesvc('port135sik');
     BC_Deletesvc('nicsk32');
     BC_Deletesvc('netsik');
     BC_Deletesvc('ksi32sk');
     BC_Deletesvc('i386si');
     BC_Deletesvc('fips32cup');
     BC_Deletesvc('ati64si');
     BC_Deletesvc('amd64si');
     BC_Deletesvc('acpi32');
     BC_Deletesvc('VSSRasAuto');
    BC_ImportquarantineList;
    BC_Activate;
    ExecuteSysClean;
    executerepair(9);
    RebootWindows(true);
    end.
    After restart, please, inform us if KAV starts correctly, and make new logs (you'd better make all the 3 logs as it's described in the rules of "Help me!" section).

  3. #3
    Junior Member Репутация
    Регистрация
    05.10.2009
    Сообщений
    3
    Вес репутации
    31

    still not working

    i executed the script, but kaspersky antivirus is sill not starting

    i did the avp tool syscheck again after script

  4. #4
    Senior Member Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Аватар для Numb
    Регистрация
    04.10.2005
    Сообщений
    2,118
    Вес репутации
    847
    Hello.
    It seems that AVP tool is unable to perform required check
    Please, download AVZ antiviral toolkit from there: http://z-oleg.com/avz4.zip , and unpack it to a separate folder. Run avz.exe - upper menu "File" - "Database update". When update is done, perform these steps: upper menu "File" - "System restore" - mark positions 1,6,8,9 - press "execute selected operations" button. When the work is done, restart your system and make logs with AVZ, as it's described in the rules. Keep in mind that logs will be created in the "Log" subfolder.

  5. #5
    Junior Member Репутация
    Регистрация
    05.10.2009
    Сообщений
    3
    Вес репутации
    31
    avz4 doen't start
    i'm just gonna reinstall Win

    thank you for the support

  6. #6
    Senior Member Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Репутация Аватар для Numb
    Регистрация
    04.10.2005
    Сообщений
    2,118
    Вес репутации
    847
    Don't reinstall - just rename avz4.exe to 123.com, for example, and try to start it. If it starts, perform my instructions.

Похожие темы

  1. Problem with uploading kaspersky 2010
    От Sarah в разделе Malware Removal Service
    Ответов: 1
    Последнее сообщение: 22.09.2010, 15:26
  2. I can't install kaspersky antivirus
    От ozkxr в разделе Malware Removal Service
    Ответов: 2
    Последнее сообщение: 05.09.2010, 18:35
  3. Security problem и Antivirus 2008
    От civetterina в разделе Помогите!
    Ответов: 8
    Последнее сообщение: 22.02.2009, 07:16
  4. Kaspersky Antivirus
    От Ultima Weapon в разделе AntiViruses, Anti-Adware / Spyware / Hijackers
    Ответов: 1
    Последнее сообщение: 29.11.2007, 20:34
  5. Отказ в обслуживании в Kaspersky AntiVirus
    От ALEX(XX) в разделе Уязвимости
    Ответов: 1
    Последнее сообщение: 25.09.2007, 14:23

Свернуть/Развернуть Ваши права в разделе

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •  
Page generated in 0.00425 seconds with 16 queries